Nauczą jak tworzyć grafiki komputerowe.Takich zajęć w bibliotece jeszcze nie było

45

Na wykład tworzenia grafiki 2D i 3D w programie Blender zaprasza Miejska Biblioteka Publiczna w Słupsku. Spotkanie poprowadzi  Piotr Arłukowicz z Uniwersytetu Gdańskiego

Piotr Arłukowicz jest doktorem nauk chemicznych Uniwersytetu Gdańskiego. Wykłada na wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki a jego specjalnością są zagadnienia związane z grafiką komputerową i animacją 3D. Jest autorytetem w dziedzinie obsługi programu Blender, a swoją wiedzą dzieli się poprzez internetowy Polski Kurs Blendera. Dobry kontakt ze studentami, liczne inicjatywy oraz nieposkromiona energia przyniosły mu wyróżnienie w postaci nagrody im. Celestyna Mrągowiusza dla nauczyciela roku UG.

Nauczą jak tworzyć grafiki komputerowe

Co to jest Blender? Blender jest skromnie wyglądającym, ale potężnym programem graficznym. Można wykorzystać go do tworzenia grafiki 2D i 3D. Można w nim zrobić profesjonalnie wyglądające animacje, oraz edytować filmy, nawet zgrane z aparatu. Można w nim tworzyć gry do strzelania lub zręcznościowe, FPP lub dowolne inne, i można także programować w Pythonie. Oraz jeszcze wiele innych rzeczy.

– Ten program, to kombajn. To warsztat graficzny i reżyserski, otwarty dla otwartych, i zamknięty dla zamkniętych. Większość funkcji Blendera jest ukryta w niewidocznych z początku panelach, pod przyciskami, suwakami lub w małych dodatkowych menu – informuje Agnieszka Wardowska-Pucułek z MBP w Słupsku. – A niektóre funkcje dostępne są tylko przez klawisze wciskane w odpowiednich kombinacjach i kontekstach. Sporo ukrytych funkcji trzeba po prostu wyszukać, ponieważ dostępne są tylko  z poziomu wiersza poleceń. Poznanie tego programu może zająć trochę czasu.
Wykład zostanie zorganizowany w środę, 9 grudnia o godz. 11 w czytelni MBP przy ul. Grodzkiej 3.

Oceń wiadomość